Kur var aizpildīt iesniegumu līguma slēgšanai?
Iesniegumu formu līguma slēgšanai var aizpildīt un iesniegt:
- klientu portālā;
- aizpildītu un parakstītu veidlapu nosūtīt uz e-pastu klienti@rigasudens.lv vai pa pastu uz Zigfrīda Annas Meierovica bulvāri 1, Rīga, LV-1495;
- klātienē Klientu apkalpošanas centrā Brīvības ielā 49/53, Rīgā.
Iesniegumam jāpievieno arī nepieciešamo dokumentu kopijas.
Kādi dokumenti nepieciešami līguma noslēgšanai?
-
iesniegums (ja īpašums ir kopīpašums, tad visu kopīpašnieku iesniegums);
-
notariāli apliecināta pilnvara, ja iesniegumu vai līgumu parakstīs pilnvarotā persona (apliecināta kopija);
-
tiešās vai pastarpinātās pārvaldes iestāde – rīkojumu vai lēmumu par paraksta tiesīgās personas iecelšanu amatā (apliecināta kopija);
-
valdījuma tiesību apliecinoši dokumenti, piemēram, pirkuma – pārdevuma līgums, mantojuma apliecība, bāriņtiesas lēmums, testaments u. c. (apliecinātas kopijas);
-
nodošanas – pieņemšanas akts par komercuzskaites mēraparāta rādījumiem (apliecināta kopija);
-
personu apliecinošs dokuments - pase vai ID karte (autovadītāja apliecība netiks pieņemta).
Dzīvojamās mājas pārvaldniekam papildus jāiesniedz:
- īpašnieku kopības lēmums (apliecināta kopija) - kopsapulce, aptauja, vienošanās;
- pilnvaroto personu pilnvaras (apliecinātas kopijas), ja īpašniekus, pieņemot kopības lēmumu un/vai parakstot pārvaldīšanas līgumu, ir pārstāvējušas pilnvarotās personas.
- pārvaldīšanas līgums (apliecināta kopija);
- informācija par noslēgto pārvaldīšanas līgumu skaitu, datumu un to noslēgušajiem īpašniekiem (ja pārvaldīšanas līgums slēgts ar katru īpašnieku atsevišķi);
- gadījumā, ja norēķini par dzīvojamajā mājā saņemto pakalpojumu notiks, izmantojot tiešos maksājumus, – objekta īpašnieku lēmumu (apliecināta kopija):
- par pakalpojumu sniedzēja tiešo maksājumu nodrošināšanas izmaksu segšanu;
- par kritērijiem un metodiku, pēc kādiem tiek noteikta, aprēķināta un uzskaitīta katra dzīvojamās mājas īpašnieka maksājamā daļa par sniegto pakalpojumu un segta ūdens patēriņa starpība.
Saskaņā ar Rīgas domes saistošo noteikumu Nr. 4 “Par sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojuma līguma noteikumiem, tā slēgšanas, grozīšanas un izbeigšanas kārtību” 10. punktu, pakalpojumu sniedzējs ir tiesīgs iesnieguma līguma noslēgšanai iesniedzējam pieprasīt papildu dokumentus vai informāciju.
Kā kļūt par SIA „Rīgas ūdens” klientu?
Noslēdzot līgumu ar pakalpojumu sniedzēju, ja pakalpojums ir pieejams, vai izveidojot jaunu pieslēgumu SIA „Rīgas ūdens” ūdensvadam un/vai kanalizācijas tīklam.
Kādas ir atbildības robežas ūdensvadam un kanalizācijai?
Pakalpojuma sniedzējam - SIA "Rīgas ūdens" - Sabiedrisko pakalpojumu sniegšana ir jānodrošina līdz robežai starp SIA "Rīgas ūdens" īpašumā, valdījumā vai turējumā esošajām centralizētajām ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmām un ūdenssaimniecības Pakalpojuma lietotāja īpašumā (dzīvokļu īpašnieku kopīpašumā) vai valdījumā esošajām ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmām.
Uz piederības robežas jābūt ierīkotam komercuzskaites mēraparāta mezglam (izņemot izņēmuma gadījumus, kad pieļaujama komercuzskaites mēraparāta mezgla izbūve ārpus piederības robežas).
Ko darīt, ja mainās objekta vai ēkas īpašnieks?
Mainoties objekta īpašniekam vai valdītājam, jaunais objekta ieguvējs iesniegumu līguma noslēgšanai kopā ar nepieciešamajiem dokumentiem iesniedz pakalpojumu sniedzējam ne vēlāk kā 10 darba dienu laikā no objekta īpašuma vai valdījuma tiesības iegūšanas dienas. Ja objekts valdījumā iegūts pirms īpašuma tiesību pārejas, minēto iesniegumu iesniedz 10 darba dienu laikā no valdījuma iegūšanas dienas.
Kāds ir SIA „Rīgas ūdens” Klientu apkalpošanas centra (Brīvības ielā 49/53) darba laiks?
Pirmdien |
Otrdien |
Trešdien |
Ceturtdien |
Piektdien |
8.00 – 19.00 |
8.00 – 18.00 |
8.00 – 18.00 |
8.00 – 19.00 |
8.00 – 17.00 |
Kura puse maksā vai sedz komisijas maksu maksājumiem par ūdeni, ja līgumā nekas nav minēts?
LR Civillikuma 863. pants nosaka: „[..] kas bauda vai vēlas baudīt kādas lietas labumus, tam arī jānes ar šo lietu saistītie pienākumi.” Pakalpojumu sniedzēja pienākumos neietilpst komisijas maksas segšana klientiem. Klienta brīva izvēle ir veids, kā veikt maksu par pakalpojumiem – izmantojot jebkuras bankas pakalpojumus ar maksas uzdevumu, caur internetbanku, izmantojot tiešo debetu, vai caur Latvijas Pastu –, izvērtējot katra norēķina veida komisijas maksu.
Kura pienākums ir veikt kanalizācijas un lietus kanalizācijas šahtu tīrīšanu?
SIA „Rīgas ūdens” apkalpo tikai savā valdījumā esošus sadzīves kanalizācijas tīklus. Lietus kanalizācijas tīklu SIA „Rīgas ūdens” neapkalpo. Lietus notekūdeņu sistēmas apkalpo Rīgas domes Satiksmes departaments.
Kad tiks izbūvēti kanalizācijas tīkli atsevišķos Rīgas rajonos?
Par kanalizācijas tīklu izbūvi konkrētā rajonā var noskaidrot sūtot pieprasījumu no mājas lapas sadaļas Pakalpojuma pieejamība, vai zvanot uz informatīvo tālruni 80002122
Vai iespējams pārbaudīt ūdens parauga (krāna, akas, avotiņa, dīķa, ezera) kvalitāti?
Jā, pirmdienās, otrdienās, no 8.00 līdz 12.00 jānodod ūdens paraugs Bauskas ielā 209, 2.stāvā. Ūdens jāiepilda tukšā ~ 1,5 l minerālūdens pudelē, kas iepriekš jāizskalo ar pārbaudāmo ūdeni (neizvēlieties trauku, kurā bijis kāds aromatizēts dzēriens). Ja vēlas noteikt arī bakterioloģiskos rādītājus, iepriekš laboratorijā jāpaņem sterils maisiņš. Paraugi laboratorijā jāpiegādā ņemšanas dienā. Rīgas pilsētas robežās paraugus var paņemt arī laboratorijas darbinieki,
Kas ir komercuzskaites mēraparāts (KUM)?
Komercuzskaites mēraparāts – uz ūdensvada ievada vai kanalizācijas izvada uzstādīts pakalpojumu sniedzēja īpašumā esošs ūdens daudzuma vai notekūdeņu daudzuma skaitītājs, kas noplombēts ar pakalpojumu sniedzēja plombu un tiek izmantots norēķinu veikšanai par visā nekustamajā īpašumā sniegtajiem ūdenssaimniecības pakalpojumiem. Jāatceras, ka visi ūdens patēriņa skaitītāji, kas uzstādīti aiz komercuzskaites mēraparāta (piemēram daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas dzīvokļos) kalpo un tiek izmantoti tikai kā iekšējās uzskaites ierīces (iekšējo patēriņu aprēķināšanai) un nav uzskatāmi par komercuzskaites mēraparātiem.
Kurš uzstāda komercuzskaites mēraparātu ēkas ievadā un dzīvoklī?
Spēkā esošiem normatīvajiem aktiem atbilstošus komercuzskaites mēraparātus klienta iepriekš izbūvētā ūdens uzskaites mezglā par saviem līdzekļiem ievieto SIA „Rīgas ūdens“. Gadījumos, kad nepieciešami speciāli tehniskie risinājumi vai arī klients vēlas uzstādīt savām vēlmēm atbilstošu komercuzskaites mēraparātu, mērīšanas līdzekļa iegādi un ievietošanu veic klients. Mērīšanas līdzekļa tips un veicamie darbi iepriekš jāsaskaņo ar pakalpojuma sniedzēju. Pēc komercuzskaites mēraparāta ievietošanas ūdens uzskaites mezglā tiek noformēts ūdens uzskaites mezgla tehniskās pārbaudes akts, kas kalpo par pamatu norēķinu veikšanai pēc uzstādītā mērīšanas līdzekļa rādījumiem. SIA „Rīgas ūdens“ neveic komercuzskaites mēraparātu uzstādīšanu vai nomaiņu daudzdzīvokļu ēku dzīvokļos.
Pēc kādiem parametriem nosaka komercuzskaites mēraparāta diametru?
Komercuzskaites mēraparāta diametru izvēlas atbilstoši vidējam ūdens patēriņam stundā diennakts maksimālā ūdens patēriņa brīdī, kas nedrīkst būt lielāks par ražotāja tehniskajos noteikumos paredzēto nominālo patēriņu. Komercuzskaites mēraparāta nominālais patēriņš tiek norādīts uz tā ciparnīcas (Qn).
Pa kādu tālruni jāziņo komercuzskaites mēraparāta rādījumi?
Vai es varu atslēgt kaimiņos esošo māju (blakuslietotāju) no ūdens un/vai kanalizācijas?
Pamatojoties uz Ūdenssaimniecības pakalpojumu likuma 10.panta pirmās daļas 7. un 8. punktiem, pakalpojuma lietotājam ir pienākums slēgt līgumu ar blakusklietotāju par savā īpašumā vai valdījumā esošo ūdensapgādes sistēmu vai kanalizācijas sistēmu izmantošanu, cenu par pakalpojumiem blakusklietotājam, nosakot ar uzcenojumu, kas nepārsniedz 10 procentus no regulatora noteiktā tarifa. Ja blakuslietotājs atsakās noslēgt līgumu vai pārkāpj noslēgtā līguma noteikumus tiktāl, ka tas var novest pie pakalpojumu lietotājam sniedzamo pakalpojumu pārtraukšanas, lietotājs var pārtraukt ūdens piegādi blakuslietotājam, par to informējot SIA “Rīgas ūdens”.
Kādu samaksu ēkas īpašnieks tiesīgs ņemt no īrniekiem par ūdeni un kanalizāciju?
To nosaka likuma „Par dzīvojamo telpu īri“ 11.3 panta ceturtā daļa un Ministru kabineta 12.12.2006. noteikumi Nr. 999 „Kārtība, kādā dzīvojamās telpas īrnieks un izīrētājs norēķinās ar pakalpojumu sniedzēju par pakalpojumiem, kas saistīti ar dzīvojamās telpas lietošanu” (skat. sadaļu Normatīvie dokumenti).
Ko darīt, ja dzīvoklī plīsusi ūdens caurule vai mājā aizsērējusi kanalizācija?
Par šiem remonta darbiem atbild ēkas īpašnieks, jo SIA „Rīgas ūdens” atbild par ūdens piegādi un kanalizācijas novadīšanu, kā arī avāriju novēršanu ūdensvadā tikai līdz ēkas komercuzskaites mēraparāta šahtai vai ēkas ārējai sienai.
Ja tehniskajiem noteikumiem beidzies derīguma termiņš, vai/kā tos var pagarināt?
Ja tehniskajiem noteikumiem beidzies derīguma termiņš, pasūtītājam jāraksta jauns iesniegums un jāiesniedz visi nepieciešamie dokumenti.
Cik ilgi ir derīgi tehniskie noteikumi?
Tehniskie noteikumi ir derīgi vienu gadu no to reģistrēšanas datuma.
Ja ir vairāki īpašnieki, vai visiem ir jāpieprasa tehniskie noteikumi?
Tehniskos noteikumus var pieprasīt viens no īpašniekiem, bet, izstrādājot projektu, to vajadzēs saskaņot ar visiem nekustamā īpašuma kopīpašniekiem.
Kā sazvanīt Klientu apkalpošanas centru no ārzemēm?
Uz vienoto bezmaksas tālruni 80002122 iespējami zvani tikai no Latvijas tālruņiem. Saziņai klientu apkalpošanas jautājumos no ārvalstu numuriem lūdzam zvanīt uz tālruni +371 67088555.
Kādos gadījumos ir pieprasāmi tehniskie noteikumi?
Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumu Nr. 500 “Vispārīgie būvnoteikumi” 13. un 15. punktu prasībām:
- Pirms būvniecības ieceres iesnieguma iesniegšanas būvniecības ierosinātājam ir tiesības saņemt SIA “Rīgas ūdens” tehniskos noteikumus, ja attiecīgās jomas normatīvie akti nosaka šādu tehnisko noteikumu nepieciešamību, kā arī saņemt no inženiertīklu īpašniekiem pieslēgšanās (atslēgšanās) vai inženiertīklu šķērsošanas tehniskās prasības.
- Būvvalde pieprasa būvniecības ierosinātājam saņemt tehniskos un īpašos noteikumus no SIA “Rīgas ūdens”, ja tas noteikts attiecīgās jomas normatīvajos aktos. Ja būvniecība skar objektu un inženiertīklu ekspluatācijas aizsargjoslas, projektēšanai jāsaņem arī attiecīgo objektu un inženiertīklu īpašnieku tehniskie noteikumi.
Saskaņā ar Ministru kabineta 22.03.2016. noteikumu Nr. 174 "Noteikumi par sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanu un lietošanu" 19. punkta prasībām SIA “Rīgas ūdens” tehniskie noteikumi ir pieprasāmi šādos gadījumos:
- jauna pieslēguma ierīkošanai, lai nodrošinātu ūdens piegādi no centralizētās ūdensapgādes sistēmas vai notekūdeņu novadīšanu centralizētajā kanalizācijas sistēmā;
- ja mainās notekūdeņu sastāvs vai patērētā ūdens vai novadāmo notekūdeņu daudzums pieaug tādā apjomā, ka esošais pieslēgums to nevar nodrošināt;
- ja tiek veikta komercuzskaites mēraparāta mezgla pārbūve vai mainīta komercuzskaites mēraparāta mezgla atrašanās vieta.
Iesnieguma tehnisko noteikumu izsniegšanai veidlapu un tai pievienojamo dokumentu sarakstu skatīt SIA „Rīgas ūdens” mājas lapas sadaļā Iesniegumu veidlapas. Veidlapu var saņemt arī Klientu apkalpošanas centrā Brīvības ielā 49/53, Rīgā. Tālrunis informācijai: 80002122.
Vai es varu saņemt līdzfinansējumu pieslēguma centralizētajiem inženiertīkliem ierīkošanai?
Uz pašvaldības līdzfinansējumu pieslēguma būvniecības darbu izdevumu kompensēšanai var pretendēt to dzīvojamo māju īpašnieki, kuriem ES Kohēzijas fonda līdzfinansēto projektu “Ūdenssaimniecības attīstība Rīgā” 4., 5. un 6. kārtas ietvaros līdz nekustamā īpašuma zemes gabala robežai ir izbūvēti centralizēto kanalizācijas un ūdensapgādes tīklu atzari. Šie projekti attiecas uz Rīgas pilsētas Mārupes, Katlakalna un Bolderājas apkaimēm (4. kārta), kā arī Rīgas pilsētas Berģu, Beberbeķu, Imantas, daļēji Teikas un Ziepniekkalna apkaimēm (5. un 6. kārta). Ar konkrētām adresēm var iepazīties mājas lapas sadaļā “Pašvaldības līdzfinansējuma Kohēzijas fonda projektiem”.
Pēc kādiem principiem tiek izvēlētas apkaimes, kurās tiek būvētas centralizētās kanalizācijas sistēmas?
Ņemot vērā, ka Rīgā vēl joprojām ir virkne ielu un ielu grupu (kvartālu), kurās nav ierīkoti centralizētie tīkli, un centralizētas kanalizācijas sistēmas izbūvei ir nepieciešami lieli finansiālie ieguldījumi, SIA “Rīgas ūdens” centralizēto tīklu paplašināšanu atsevišķās apkaimju ielās plāno, rūpīgi izvērtējot tehniski-ekonomisko pamatojumu, teritorijas attīstības plānu, iedzīvotāju blīvumu, iedzīvotāju gatavību pieslēgt mājsaimniecības pie centralizētiem tīkliem, kā arī finansiālās iespējas.
Dalies: